Integration til ScanNet

Forbind ScanNet til dit regnskab, kasseapparat (POS) eller lagersystem for automatisk overførsel af dine ordrer, kreditnotaer, kunder, produkter og lager. ScanNet er en hosted webshop, der tilbyder mange muligheder for udvidelse igennem app-udvidelser og API-opkobling.
Forbind til:RegnskabPOSLagerFil-integration

Fuldautomatisk integration til ScanNet

Optimér din forretning med en automatisk integration til overførsel af din data til og fra ScanNet. Overførslen kan indstilles til dit behov, så setuppet bedst muligt understøtter din forretning. Lad håndteringen af ordrer, bogføring, lagerstyring passe sig selv, mens du sparer tid og penge.

Regnskab

Opret og bogfør fakturaer og kreditnotaer. Synkroniser kunder, produkter og lager.

Kasseapparat (POS)

Synkroniser produkter og lagerantal, så din webshop altid er i trit med din fysiske butik.

Lager

Send ordrer til håndtering på lageret, synkroniser lagerantal, og opdater ordrestatus i webshoppen.

Forbind ScanNet med regnskab, kasseapparat eller lager

Integration mellem ScanNet og regnskab

Overfør ordrer, opret og bogfør fakturaer, håndter kreditnotaer og synkroniser kunder, produkter og lager. Du kan tilpasse integrationens funktionalitet til dit behov.

Hvordan fungerer det?
Ordrer fra din webshop overføres automatisk til dit regnskab på et eller flere givne ordrestadier. I regnskabet oprettes en faktura eller en ordre med alle varelinjer fra webshop-ordren. Du kan selv angive, hvorvidt fakturaer skal bogføres automatisk, og hvilken betalingsbetingelse der skal sættes på fakturaen. Oprettelse og opdatering af kunder og produkter indstilles efter dit behov.

Ordrer

Ordrer hentes automatisk fra webshoppen på et givent ordrestadie og overføres til regnskabet, hvor der oprettes en faktura eller ordre. Hvordan fakturaen håndteres kan tilpasses via integrationens indstillinger.

Læs mere om overførsel af ordrer

Krediteringer

Krediteringer fra webshoppen håndteres automatisk i regnskabet, når en ordre returneres og beløbet refunderes. I regnskabet oprettes en kreditnota til den bogførte faktura.

Læs mere om håndteringen af krediteringer

Produkter

Produkter overføres typisk fra webshop til regnskab. Hvordan produkter oprettes og opdateres angives i indstillingerne. De fleste regnskaber påkræver, at produkter er oprettet, før der kan dannes en faktura.

Læs mere om synkronisering af produkter

Kunder

Kundeoplysningerne fra webshop-ordren bruges til at oprette en ny eller opdatere en eksisterende kunde i regnskabet. Der kan opsættes særskilte indstillinger for B2C-, B2B- og EAN-kunder.

Læs mere om synkronisering af kunder

Lager

Hvis regnskabet understøtter lager, kan der synkroniseres lagerantal mellem webshop og regnskab. Regnskabet bestemmer lagerantallet for webshoppen, mens webshop-ordrer trækker i regnskabets lager.

Læs mere om lagerstyring

Moms

Momsen beregnes ud fra de gældende momsregler i regnskabet, og systemet validerer beløbene inden bogføring af faktura. Såvidt regnskabet tilbyder funktionaliteten, understøttes One Stop Shop Moms.

Læs mere om håndteringen af moms

Skjul Læs mere

Synkroniser dit kasseapparat (POS) med ScanNet

Opret og opdater produkter fra dit kasseapparat (POS) eller din webshop, så produkter synkroniseres til det andet system. Lagerantal styres i kasseapparat, der er master for webshoppens lager. Webshop-ordrer sendes til kassen for at trække i lageret.

Hvordan fungerer det?
Når der sker et salg i din fysiske butik, nedskrives lagerantallet automatisk i din webshop. Omvendt trækker ordrer fra webshoppen også i lageret i butikken, hvilket minimerer risikoen for at sælge samme vare begge steder samtidigt. Oprettes der nye produkter, eller opdateres et produkt, vil denne ændring automatisk afspejle sig i det andet forbundne system.

Ordrer

Når webshop-ordren når til et givent ordrestadie overføres ordren til POS-systemet. Her oprettes et salg, der trækker i lageret, eller blot en lagertransaktion, afhængigt af POS-systemets muligheder.

Produkter

Produkter overføres typisk fra POS til webshop, men kan også overføres fra webshop til POS. Indstillingerne for, hvordan produkter oprettes og opdateres opsættes til dit behov.

Lager

POS er master for lager. Lagerændringer i POS overskriver lagerantal i webshop. Webshop-ordrer trækker i lagerantallet i kasseapparatet. Som standard synkroniseres lagerændringer hvert 5. minut.

Skjul Læs mere

Forbind dit lager med ScanNet

Overfør webshop-ordrer til lager for plukning, pakning og forsendelse og nedskrivning af lagerantal. Efter forsendelse sendes en opdatering af ordrestatus til webshop. Lagersystem er styrende for lagerantallet i webshoppen.

Hvordan fungerer det?
Ordrer i webshoppen overføres automatisk til behandling i dit lagersystem, når den rammer et ordrestadie, der er angivet til overførsel. Når ordren markeres som fuldført i lageret, sendes en opdateret ordrestatus til ordren i webshoppen. Ved indkøb af nye varer skal lagerantallet opdateres i lagersystemet, der er master for webshoppens lager.
Ordrer

På et givent ordrestadie overføres ordren til lagersystemet, så den kan plukkes, pakkes og forsendes. Ordren trækker i lagerantallet på lageret.

Lager

Lagersystemet er master for webshoppens lager. Manuelle opdateringer og vedligeholdelse af lagerantal skal foregå i lagersystemet, hvorefter ændringen automatisk overføres til webshoppen.

Fulfillment status

Når ordren er afsendt og markeret som fuldført / fulfilled sendes en ny ordrestatus til webshoppen. Ordren er nu klar til færdigbehandling ved evt. fakturering eller opkrævning.

Skjul Læs mere

Simple og avancerede workflows

Forbind flere systemer på samme konto og opsæt avancerede flows, der matcher dine behov.

Ny ordre i webshop

En ordre modtages i webshoppen. På et givent ordrestatus, f.eks. “behandler” sendes ordren til lageret.

Forsendelse fra lager

Varerne forsendes fra lageret, og der trækkes i lagerantallet. En “fulfillment status” sendes til webshoppen.

Ordre afsluttes

Ordren markeres som fuldført i webshoppen, og ordrebeløbet hæves fra kunden. (Hævningen styres af betalingsgateway)

Faktura bogføres

Ordren sendes til regnskabet, hvor der oprettes en faktura. Beløbene valideres og fakturaen bogføres.

Beregn pris på integration til ScanNet

1. Hvilke systemer vil du forbinde? Vælg min. 2 systemer

2. Hvor mange ordrer har du per måned?

{{ formattedMonthlyOrders }}

Det får du med integrationen

  • {{ feature.name }}

{{ note.note }}

Features gælder for samtlige systemer, med enkelte undtagelser.
Kontakt os, hvis du ønsker at gennemgå funktionaliteten.

Denne kombination er lidt speciel...

Der findes ingen foreslået standard-opsætning til denne kombo, men du er meget velkommen til at kontakte os for at høre, hvad der er muligt.

Kombinationen er endnu ikke tilgængelig. Skriv dig op for at få mere information

Bestil uforpligtende tilbud

Dit abonnement

Halvårlig Månedlig
{{ formatPrice(totalPrice, 0) }} per måned
Opsætning (påkrævet) Sæt integrationen op for mig {{ formatPrice(setupPrice) }}
Læs mere
Upload CSV eller XML fil(er)
Ekskl. moms
Ekskl. moms

Kontakt os hvis du vil vide mere om denne kombination

Snak med en af vores eksperter

Hvis du har spørgsmål til vores integrationer – så skriv dine kontaktoplysninger her for en uforpligtende snak.

Ønsker du at tilføje ekstra systemer til dit eksisterende abonnement?

Du kan tilføje en eller flere ekstra ScanNet-opkoblinger til DKK 50 pr. måned, for hver ScanNet.
Kontakt os for tilføjelse af systemet.

Sæt selv op eller tilkøb opsætning af IEX

Du kan selv sætte de fleste integrationer op til dette system, såfremt der påkræves opsætning på det andet system, du vil forbinde til. I prisberegneren fremgår det, om opsætning er påkrævet eller ej. Ved egen opsætning vil du finde vejledning til oprettelse af forbindelse, samt beskrivelser af indstillinger i platformen. Tilkøb af opsætning kan foretages allerede ved bestilling eller senere i forløbet, hvis behovet opstår. I så fald overtager IEX teknikere opsætningen og hjælper dig med at komme i mål ud fra dine ønsker.

Ofte stillede spørgsmål til ScanNet-integrationen

Hvordan kobles der op til ScanNet?

Forbindelsen mellem ScanNet og IEX oprettes igennem en API-nøgle, hvorigennem al data håndteres.

Kan tidligere ordrer importeres til mit regnskab?

Ja, hvis du har ordrer, der er modtaget, før du har opstartet integrationen, kan disse importeres via IEX platformen. Importen varetages af IEX supportere, og der afgives tilbud på den ekstra overførsel. Kontakt IEX support for at aftale nærmere.

Kan der laves tilpasninger på feltniveau?

Med IEX mapping modulet kan der laves avancerede tilpasninger og filtrering på felter og indhold. Mapping modulet er en udvidelse, der anvendes til at tilpasse data-overførslen igennem IEX.

Funktionaliteten af mapping modulet opsættes af en IEX tekniker. Prisen for opsætning af mappings samt abonnement på mapping modulet er ikke inkluderet i standard-prisen for opsætning af en integration.

Har du brug for filtre eller mappings, kan du sende en beskrivelse af din ønskede opsætning til IEX via chat eller mail, hvorefter du vil få et tilbud på opsætning.

Vidensbase

Læs mere om hvordan integrationen fungerer, og få mere information om hvilke funktionaliteter der tilbydes.
Gå til vidensbasen

Hvorfor vælge IEX?

Integrationer har tidligere været meget omkostningstunge og forbeholdt store virksomheder. IEX-platformen leverer avancerede integrations-funktionaliteter til små og mellemstore virksomheder for at automatisere dine krævende driftsopgaver.

Anvendes af

1000 +
tilfredse kunder

Nem installation

Bliv guidet igennem opsætning i brugervenlig platform.

Inkluderet support

Du får inkluderet support på alle abonnementstrin.

Sikker og pålidelig platform

Din data håndteres sikkert via en krypteret forbindelse.

Kæmpe fan! Leverer hver gang – både på produkt og service! IEX leverer både produkt og service i særklasse. Er altid klar til at hjælpe med at finde rette løsning mht. integrering fra kassesystem, webshop og økonomisystem. Kæmpe fan herfra!

Mikkel Randrup Rasmussen

Online konsulent, meotine.com

IEX sparer tid og penge for mig. Jeg bruger IEX Integration til overførsel af ordrer og produkter fra webshop til regnskabsprogram. Det arbejde er jeg rigtig glad for at kunne automatisere. De gange jeg har haft brug for support er problemerne blevet løst hurtigt og grundigt. Det virker som et stabilt system, hvor der er styr på tingene.

Thomas Krogh

Ejer, cykelhjelm.dk