Indlæs udbetalinger fra Stripe i dit regnskab
Få et realistisk overblik over dine udbetalinger og gebyrer med en integration til din indløser. Dine rapporter fra Stripe indlæses i dit regnskab, hvor udbetalinger og gebyrer posteres. Du får et realistisk overblik over dine udbetalinger og sparer en masse tid.
Automatisk løsning
Indlæs dine udbetalinger og gebyrer fra din indløser direkte i dit regnskab.
Hold styr på dine udbetalinger
Indlæs udbetalinger i samlet pulje eller split ud i udspecificerede betalingslinjer
Håndter gebyrer for sig
Kortgebyrer håndteres særskilt via egen konto, så du slipper for at beregne gebyrer selv
Stripe-integration til regnskab og webshop
Integration mellem Stripe og regnskab
Indlæs dine udbetalinger og gebyrer fra din indløser direkte i dit regnskab. Udbetalingen kan håndteres i puljer eller på linjeniveau.
Hvordan fungerer det?
Hver gang din indløser genererer en udbetalingsrapport indlæses denne automatisk i dit regnskab. Udbetalinger kan indlæses på linieniveau eller i en samlet pulje for rapporten. Kortgebyrer håndteres via en særskilt konto, så du slipper for at skulle beregne de gebyrer, der er trukket.
Udvid med Paymatch imellem Stripe, webshop og regnskab
Indlæs udbetalinger og gebyrer fra indløser og udlign med fakturabetalinger. Udbetalinger, gebyrer og eventuelle differencer klargøres for en nem og hurtig bankafstemning.
Hvordan fungerer det?
PayMatch indlæser dine rapporter fra indløseren i dit regnskab. Her posteres linjer for udbetalinger og gebyrer og udlignes med de fakturabetalinger. Differencer føres ind på en særskilt konto, så det er let at holde overblikket og finde årsagen til differencen. Dermed ligger dine udbetalinger, gebyrer og evt. differencer klar til udligning og afstemning med banken.
Ordrer hentes automatisk fra webshoppen for at oprette en faktura i regnskabet, der indeholder kundedata og ordrelinjer. Integrationen validerer beløb på faktura og bogfører automatisk.
Fakturaen registreres som betalt. Hvilken betalingsbetingelse der anvendes, styres af betalingsmetoden i webshoppen. Betalingsbetingelsen overfører betalingen til en tilgodehavende-konto eller -kunde.
Det tilgodehavende beløb håndteres via en kunde eller konto, der er tilegnet den specifikke indløser. Udbetalinger og gebyrer udlignes med denne konto.
Alt håndteres via en kassekladde, dedikeret til indløseren, hvori udbetalinger, gebyrer og fakturabetalinger posteres og matches. Kortgebyrer håndteres via en udgiftskonto til formålet.
Opstår der differencer, eller er der udbetalinger, der ikke kan matches til en fakturabetaling, håndteres dette via en fejlkonto. Denne konto skal gennemgåes løbende for at finde og fejlrette årsag til difference.
Regnskabet er nu klar til, at du kan afstemme den samlede udbetaling med banken og færdiggøre eventuelle åbne posteringer.
Match udbetalinger og gebyrer med dit salgUdvid med Paymatch
De udspecificerede linjer fra din udbetalingsrapport matches med fakturaerne for dine webshop-ordrer.
Betaling i webshop
En ordre betales i webshoppen. Ordrenummeret eller transaktions-ID’et føres med på fakturaen til regnskabet.
Faktura bogføres
Fakturaen markeres som betal. Totalen føres over som et tilgodehavende på en konto for din indløser.
Udbetalinger matches
Udbetalinger fra din indløser matches med den tilknyttede faktura, og det tilgodehavende beløb udlignes.
Klar til afstemning
Udbetalinger, gebyrer og eventuelle differencer ligger klar i kassekladden til at blive afstemt til banken.