Integration til Clearhaus

Udvid integrationen mellem webshop og regnskab med PayMatch til Clearhaus. Dine rapporter for udbetalinger hentes ind og linjerne posteres i dit regnskab. Her matches betalingen med tilhørende fakturaer og ligger klar til afstemning. Du sparer en masse tid på det svære arbejde i at koble betalinger med udbetalinger og gebyrer.
Forbind til: Visma e-conomic – Kommer snart til Billy og Dinero

Indlæs udbetalinger fra Clearhaus i dit regnskab​

Få et realistisk overblik over dine udbetalinger og gebyrer med PayMatch. Dine rapporter fra Clearhaus indlæses direkte i dit regnskab, hvor udbetalinger og gebyrer posteres og matches med de tilknyttede fakturaer. Det gør det helt let og ligetil at lave bankafstemning.

Udvidelse til webshop-salg

PayMatch er en udvidelse til integrationer, der bogfører webshop-salg som faktura i regnskabet.

Få styr på dit tilgodehavende

Registrer betaling ud fra den anvendte korttype, og få overblik over tilgodehavende hos indløsere.

Udlign og afstem

Udbetalinger og gebyrer udlignes med fakturaer og gøres helt klar til at blive afstemt til banken.

Clearhaus-udvidelse til integration mellem regnskab og webshop

Forbind Clearhaus til integration mellem webshop og regnskab

Indlæs udbetalinger og gebyrer fra indløser og udlign med fakturabetalinger. Udbetalinger, gebyrer og eventuelle differencer klargøres for en nem og hurtig bankafstemning.

Hvordan fungerer det?
PayMatch indlæser dine rapporter fra indløseren i dit regnskab. Her posteres linjer for udbetalinger og gebyrer og udlignes med de fakturabetalinger. Differencer føres ind på en særskilt konto, så det er let at holde overblikket og finde årsagen til differencen. Dermed ligger dine udbetalinger, gebyrer og evt. differencer klar til udligning og afstemning med banken.

Faktura

Ordrer hentes automatisk fra webshoppen for at oprette en faktura i regnskabet, der indeholder kundedata og ordrelinjer. Integrationen validerer beløb på faktura og bogfører automatisk.

Læs mere om PayMatch

Betaling

Fakturaen registreres som betalt. Hvilken betalingsbetingelse der anvendes, styres af betalingsmetoden i webshoppen. Betalingsbetingelsen overfører betalingen til en tilgodehavende-konto eller -kunde.

Læs mere om PayMatch

Tilgodehavende

Det tilgodehavende beløb håndteres via en kunde eller konto, der er tilegnet den specifikke indløser. Udbetalinger og gebyrer udlignes med denne konto.

Læs mere om PayMatch

Udbetaling

Alt håndteres via en kassekladde, dedikeret til indløseren, hvori udbetalinger, gebyrer og fakturabetalinger posteres og matches. Kortgebyrer håndteres via en udgiftskonto til formålet.

Læs mere om PayMatch

Differencer

Opstår der differencer, eller er der udbetalinger, der ikke kan matches til en fakturabetaling, håndteres dette via en fejlkonto. Denne konto skal gennemgåes løbende for at finde og fejlrette årsag til difference.

Læs mere om PayMatch

Afstem til bank

Regnskabet er nu klar til, at du kan afstemme den samlede udbetaling med banken og færdiggøre eventuelle åbne posteringer.

Læs mere om PayMatch

Skjul Læs mere

Sådan matches dine betalinger med udbetalinger og gebyrer

Via et transaktions-ID eller ordrenummer fra webshoppen matches fakturaen i regnskabet med udbetalingen fra indløseren.

Betaling i webshop

En ordre betales i webshoppen. Ordrenummeret eller transaktions-ID’et føres med på fakturaen til regnskabet.

Faktura bogføres

Fakturaen sættes som betalt via betalingsbetingelse for kort-typen. Totalen føres over som tilgodehavende hos indløseren.

Udbetalinger matches

Udbetalinger fra indløser indlæses i regnskabet og udlignes med den tilknyttede faktura. 

Klar til afstemning

Udbetalinger, gebyrer og eventuelle differencer ligger klar i kassekladden til at blive afstemt til banken.

Bestil integration til Clearhaus

Bestil Clearhaus til Visma e-conomic.
Pris pr. md.: DKK 250,00.
Opsætningspris: DKK 1500,00.

Sæt selv op eller tilkøb opsætning af IEX

Du kan selv sætte de fleste integrationer op til dette system, såfremt der påkræves opsætning på det andet system, du vil forbinde til. I prisberegneren fremgår det, om opsætning er påkrævet eller ej. Ved egen opsætning vil du finde vejledning til oprettelse af forbindelse, samt beskrivelser af indstillinger i platformen. Tilkøb af opsætning kan foretages allerede ved bestilling eller senere i forløbet, hvis behovet opstår. I så fald overtager IEX teknikere opsætningen og hjælper dig med at komme i mål ud fra dine ønsker.

Ofte stillede spørgsmål til Clearhaus-integrationen

Kan der laves tilpasninger på feltniveau?

Med IEX mapping modulet kan der laves avancerede tilpasninger og filtrering på felter og indhold. Mapping modulet er en udvidelse, der anvendes til at tilpasse data-overførslen igennem IEX.

Funktionaliteten af mapping modulet opsættes af en IEX tekniker. Prisen for opsætning af mappings samt abonnement på mapping modulet er ikke inkluderet i standard-prisen for opsætning af en integration.

Har du brug for filtre eller mappings, kan du sende en beskrivelse af din ønskede opsætning til IEX via chat eller mail, hvorefter du vil få et tilbud på opsætning.

Hvordan forbereder jeg mit regnskab til Clearhaus PayMatch?

Vi har samlet en artikel, der beskriver, hvilke forberedelser der er nødvendige for at klargøre dit regnskab til Clearhaus PayMatch.

Gå til artikel: Forberedelser til Clearhaus PayMatch

Vidensbase

Læs mere om hvordan integrationen fungerer, og få mere information om hvilke funktionaliteter der tilbydes.
Gå til vidensbasen

Hvorfor vælge IEX?

Integrationer har tidligere været meget omkostningstunge og forbeholdt store virksomheder. IEX-platformen leverer avancerede integrations-funktionaliteter til små og mellemstore virksomheder for at automatisere dine krævende driftsopgaver.

Anvendes af

1000 +
tilfredse kunder

Nem installation

Du kan selv sætte de fleste integrationer op i den letanvendelige platform, der er udviklet med ikke-tekniske brugere for øje.

Inkluderet support

IEX er en abonnementsløsning med inkluderet support på alle produkter.

Sikker og pålidelig platform

Nyoprettede produkter i kasseapparat, oprettes automatisk i webshop.

Kæmpe fan! Leverer hver gang – både på produkt og service! IEX leverer både produkt og service i særklasse. Er altid klar til at hjælpe med at finde rette løsning mht. integrering fra kassesystem, webshop og økonomisystem. Kæmpe fan herfra!

Mikkel Randrup Rasmussen

Online konsulent, meotine.com

IEX sparer tid og penge for mig. Jeg bruger IEX Integration til overførsel af ordrer og produkter fra webshop til regnskabsprogram. Det arbejde er jeg rigtig glad for at kunne automatisere. De gange jeg har haft brug for support er problemerne blevet løst hurtigt og grundigt. Det virker som et stabilt system, hvor der er styr på tingene.

Thomas Krogh

Ejer, cykelhjelm.dk

Velkommen til det nye IEX!

Vi har lanceret et nyt website med et nyt visuelt udtryk. Selvom du ikke kan genkende vores logo, er vi stadigvæk de samme. Vi håber, du kan lide det nye look.