Integrationen fanger moms-fejl

momsopsætning i WooCommerce

WooCommerce er en populær e-handelsplatform, der er baseret på WordPress. Selvom WooCommerce er en kraftfuld og alsidig platform, kan der opstå visse problemstillinger. En af de typiske faldgruber, der kan opstå i forbindelse mellem WooCommerce og e-conomic er moms-fejl eller manglende varenummer.

Manglende moms-opsætning bliver fanget af integrationens sikkerhedsmekanisme, validering af totalen, når webshoppen sender en ordre til fakturering i regnskabet. Når fejlen bliver fanget, får du en notifikation.

Det er nemlig vigtigt at have registreret moms i WooCommerce setting under tax og ikke nøjes med at have vinget “Enable taxes” af. Så vi kan lige hurtigt … eller faktisk lynhurtigt … slå moms-funktionen til!

2 fordele ved momsopsætning

Webshoppen tilskriver momsen til produktprisen for korrekt fakturering i regnskabsprogrammet.

Lettere at forhandle til erhvervskunder, når momsen er angivet.

Sådan undgår du typiskemoms-fejl

Lad os gennemgå, hvordan du sætter din moms-opsætning til i WooCommerce.

I dit dashboard trykker du på “WooCommerce”, der folder menubaren ud, så du kan klikke på “Settings”:

I dit dashboard trykker du på “WooCommerce”, der folder menubaren ud, så du kan klikke på “Settings”:

Du er ikke i mål endnu, når du har vinget denne funktion af. Nu skal du trykke på “Tax” oppe i den lille navigationsbar, så du får en lille linje frem, hvor der står: “Tax options”. Her skal du klikke på: “Standard rates”:

WooCommerce settings TAX Standard rates

Under “Standard tax rates” skal du registrere moms for de lande, du forhandler til. I dette eksempel forhandler webshoppen til Danmark og Tyskland, hvorfor vi har indsat rækker med 25% moms for Danmark og 19% moms for Tyskland. Decimalerne indskriver systemet selv.

WooCommerce settings TAX Standard rates DK DE

Typiske spørgsmål inden en WooCommerce-integration​

Ofte stillede spørgsmål til WooCommerce-integrationen

Hvilke versioner understøttes?
IEX understøtter op til den nyeste version af WooCommerce API’et.

Skal der installeres et plugin til integration af min WooCommerce-webshop?
Nej, den nyeste version af IEX forbinder til WooCommerce via en API-nøgle. Ved bestilling af IEX vil du blive guidet til, hvordan du opretter en API-nøgle i din WooCommerce.

Det plugin der ligger tilgængeligt i WordPress app storen, anvendes til en tidligere version af IEX. Det er ikke nødvendigt at installere dette som ny IEX kunde.

Kan tidligere ordrer importeres til mit regnskab?
Ja, hvis du har ordrer, der er modtaget, før du har opstartet integrationen, kan disse importeres via IEX platformen. Importen varetages af IEX supportere, og der afgives tilbud på den ekstra overførsel.

Skjul Læs mere
Spar tid og hold styr på din data

Kontakt IEX support for at aftale nærmere

Alt sammen for, at du som erhvervsdrivende sparer tid og nemt kan holde styr på dine data.