Manglende SKU i WooCommerce

Faldgruber i WooCommerce SKU

WooCommerce er et fleksibelt e-handels plugin til WordPress, der gør din hjemmeside til en webshop med avancerede funktionaliteter og mulighed for udvidelse med plugins og integrationer.

IEX tilbyder en integration, som kan forbinde din webshop i WooCommerce til dit regnskab, kasseapparat (POS) eller lagersystem og automatiserer håndteringen af ordrer, kreditnotaer, kunder, produkter og lager.

Det er vigtigt for os at påpege, at vi ikke arbejder i WooCommerce, men vi ved fra erfaring, at data i webshoppen skal være opsat, så integrationen ved hvilke data, der skal overføres. Og det er hyppig faldgrube, der kræver ekstra indtastninger.

Hvilke faldgruber hører vi oftest om WooCommerce?

Når vi taler om avancerede funktioner og muligheder, snakker vi ofte også om customised løsninger, men uanset hvad du måtte vælge at integrere, er de 2 hyppigste faldgruber mellem WooCommerce og e-conomic:

2 hyppige faldgruber i WooCommerce

Manglende varenumre er en ofte synder

En anden ting integrationen fanger ved overførsel mellem webshop og regnskab er, hvis der mangler et varenummer på produktet i shoppen. Dit regnskabssystem forlanger, at alle ordrelinjer har et varenummer (maks 25 tegn til e-conomic). Så for at minimere manuelt tastearbejde, er det en god idé at oprette og registre et produkt med følgende oplysninger i WooCommerce fra start:
  • SKU/varenummer
  • Navn
  • Pris
Hvis varenummeret mangler, kan ordrerne ikke føres over i regnskabet, før du har indtastet varenummeret i WooCommerce. Integrationen fører ikke ordrenummeret med fra WooCommerce over i regnskabet, hvis du omdøber tidligere SKU, fordi WooCommerce ved en given opdatering af SKU/varenummer vil oprette varen på ny i e-conomic. Det er en god vane at oprette produktet med alle oplysninger fra start, så integrationen automatisk kan synkronisere alle data og sparer dig besværet for at have fat i produktet igen og i flere systemer.

Sådan opretter du varenummer

I dit dashboard trykker du på “Products”, som folder menuen ud. Nu kan du vælge at opdatere varenummeret på et eksisterende produkt eller “add new”.

I dette eksempel trykker vi på vores eksisterende produkt: “IEX Monsterjuice

…ja, der stod en monsterjuice på bordet og vores salgs- og marketingafdeling er musikentusiaster, der har en guitar hængende på væggen til fri afbenyttelse 🙂. Så det tjener som eksempel på produkter i vores “WooDemo”.

Produkt med manglende varenummer eller SKU

Når du har trykket på dit produkt, skal du klikke i den lille bar i venstre side, hvor der står “Inventory”, og så er det muligt at registrere produktets SKU/varenummer:

Produkt med manglende varenummer eller SKU

Nu har du oprettet dit varenummer, og så vil integrationen automatisk overføre varenumret på produktet sammen med de andre data i ordrelinjen fra WooCommerce til dit regnskab fremadrettet.

Typiske spørgsmål inden en WooCommerce-integration

Ofte stillede spørgsmål til WooCommerce-integrationen

Hvilke versioner understøttes?
IEX understøtter op til den nyeste version af WooCommerce API’et.

Skal der installeres et plugin til integration af min WooCommerce-webshop?
Nej, den nyeste version af IEX forbinder til WooCommerce via en API-nøgle. Ved bestilling af IEX vil du blive guidet til, hvordan du opretter en API-nøgle i din WooCommerce.

Det plugin der ligger tilgængeligt i WordPress app storen, anvendes til en tidligere version af IEX. Det er ikke nødvendigt at installere dette som ny IEX kunde.

Kan tidligere ordrer importeres til mit regnskab?
Ja, hvis du har ordrer, der er modtaget, før du har opstartet integrationen, kan disse importeres via IEX platformen. Importen varetages af IEX supportere, og der afgives tilbud på den ekstra overførsel.

Spar tid og hold styr på din data

Kontakt IEX support for at aftale nærmere

Alt sammen for, at du som erhvervsdrivende sparer tid og nemt kan holde styr på dine data.