Automatisk integration til Golden Planet
Gør din bogføring hurtigere og lettere med en automatisk integration mellem Golden Planet og dit regnskab. Dine ordrer fra Golden Planet sendes automatisk til regnskabet, hvor du kan indstille og finjustere, hvordan bogføringen skal foregå, og hvordan betalingen skal håndteres.
Fakturaer
Opret fakturaer ud fra ordrer i din webshop eller abonnementssystem.
Kunder
Opret eller opdater dine kunder i regnskabet ud fra kunde i webshop eller abonnementssystem.
Produkter
Opret eller opdater produkter, inklusiv alle produktdata og priser.
Forbind Golden Planet med regnskab
Integration mellem Golden Planet og regnskab
Overfør ordrer, opret og bogfør fakturaer og synkroniser kunder, produkter og lager. Du kan tilpasse integrationens funktionalitet til dit behov.
Hvordan fungerer det?
Ordrer fra din webshop overføres automatisk til dit regnskab på et eller flere givne ordrestadier. I regnskabet oprettes en faktura eller en ordre med alle varelinjer fra webshop-ordren. Du kan selv angive, hvorvidt fakturaer skal bogføres automatisk, og hvilke betalingsbetingelser der skal sættes på fakturaen. Oprettelse og opdatering af kunder og produkter indstilles efter dit behov.
Ordrer hentes automatisk fra webshoppen på et givent ordrestadie og overføres til regnskabet, hvor der oprettes en faktura eller ordre. Hvordan fakturaen håndteres kan tilpasses via integrationens indstillinger.
Produkter overføres typisk fra webshop til regnskab. Hvordan produkter oprettes og opdateres angives i indstillingerne. De fleste regnskaber påkræver, at produkter er oprettet, før der kan dannes en faktura.
Kundeoplysningerne fra webshop-ordren bruges til at oprette en ny eller opdatere en eksisterende kunde i regnskabet. Der kan opsættes særskilte indstillinger for B2C-, B2B- og EAN-kunder.
Hvis regnskabet understøtter lager, kan der synkroniseres lagerantal mellem webshop og regnskab. Regnskabet bestemmer lagerantallet for webshoppen, mens webshop-ordrer trækker i regnskabets lager.
Momsen beregnes ud fra de gældende momsregler i regnskabet, og systemet validerer beløbene inden bogføring af faktura. Såvidt regnskabet tilbyder funktionaliteten, understøttes One Stop Shop Moms.
Fordele
Opret kladde eller bogfør
En faktura kan enten blive oprettet som en kladde eller blive bogført automatisk. Du styrer selv, hvordan den skal håndteres.
Registrer faktura som betalt
Sæt en standard-betalingsbetingelse eller registrer faktura som betalt ud fra den betalingsmetode, der er anvendt.
Afsend fakturamail
Afsend en mail med faktura til kunden fra din egen mailserver med en skræddersyet mailtekst og dit eget fakturalayout.
Match kunde eller opret ny
Kunder matches op mod eksisterende, før en ny oprettes. Angiv selv, hvilket felt der matches på, eller håndter alt via én kunde.
Anvend OSS til EU-moms
Benyt de pågældende momssatser for EU-lande med One Stop Shop-funktionalitet til at angive korrekt moms.
Håndtér øredifferencer
Differencer på øreniveau grundet forskellige afrundingsmetoder kan udlignes automatisk. Sæt selv tolerance.
Synkroniser ud fra ordrestadie
Du kan angive, at fakturaer og ordrer håndteres forskelligt, afhængig af hvilket stadie ordren har i afsendersystemet.
Match betalinger med PayMatch
Dine udbetalinger og gebyrer matches med fakturabetalinger for at klargøre til afstemning. (Understøttes til e-conomic)