Bogfør dine Chargebee-fornyelser i dit regnskab
Optimer din abonnementshåndtering med en integration, der forbinder Chargebee til dit regnskab. Dine abonnementsfornyelser og enkeltstående opkrævninger oprettes i regnskabet som en faktura, og du har mange muligheder for at finjustere, hvordan fakturaer håndteres.
Fornyelser & krediteringer
Opret og bogfør fakturaer og kreditnotaer, der afspejler abonnementshåndteringen i Chargebee.
Registrer betalinger
Ud fra betalingsmetoden i Chargebee eller mangel på samme, kan der sættes betingelse på faktura.
Ekstra opkrævninger
Ekstra opkrævninger på "løse" ordrelinjer kan tilskrives varenummer for oprettelse af faktura.
Forbind Chargebee med dit regnskab
Forbind Chargebee med dit regnskab
Overfør abonnementsfornyelser, opret og bogfør fakturaer, håndter kreditnotaer og synkroniser kunder og produkter. Håndter faktura ud fra betalingsstadiet i abonnementssystemet og registrer som betalt ud fra betalingsmetode.
Hvordan fungerer det?
Abonnementsfornyelser fra dit abonnementssystem overføres automatisk til dit regnskab på et eller flere givne betalingsstadier. I regnskabet oprettes en faktura med alle ordrelinjer fra abonnementet. Du kan selv angive, hvorvidt fakturaer skal bogføres automatisk, og hvilken betalingsbetingelse der skal gælde på fakturaen. Oprettelse og opdatering af kunder og produkter indstilles efter dit behov.
Fornyelser hentes automatisk fra abonnementssystemet på et givent betalingsstadie og overføres til regnskabet, hvor der oprettes en faktura. Fakturahåndteringen tilpasses via integrationens indstillinger.
Krediteringer fra abonnementssystemet håndteres automatisk i regnskabet, når et beløb refunderes. I regnskabet oprettes en kreditnota til den bogførte faktura.
Produkter overføres fra abonnementssystem til regnskab. Hvordan produkter oprettes og opdateres angives i indstillingerne. De fleste regnskaber påkræver, at produkter er oprettet, før der kan dannes en faktura.
Kundeoplysningerne fra abonnementet bruges til at oprette en ny eller opdatere en eksisterende kunde i regnskabet. Der kan opsættes særskilte indstillinger for B2C-, B2B- og EAN-kunder.
Momsen beregnes ud fra de gældende momsregler i regnskabet, og systemet validerer beløbene inden bogføring af faktura. Såvidt regnskabet tilbyder funktionaliteten, understøttes One Stop Shop Moms.
Fordele
Opret kladde eller bogfør
En faktura kan enten blive oprettet som en kladde eller blive bogført automatisk. Du styrer selv, hvordan den skal håndteres.
Registrer faktura som betalt
Sæt en standard-betalingsbetingelse eller registrer faktura som betalt ud fra den betalingsmetode, der er anvendt.
Send faktura ved fejl på kort
Ved fejl på kortbetaling, kan der sættes en anden betalingsbetingelse og udsendes faktura til kundens mail.
Match kunde eller opret ny
Kunder matches op mod eksisterende, før en ny oprettes. Angiv selv, hvilket felt der matches på, eller håndter alt via én kunde.
Håndtér øredifferencer
Differencer på øreniveau grundet forskellige afrundingsmetoder kan udlignes automatisk. Sæt selv tolerance.
Match betalinger med PayMatch
Dine udbetalinger og gebyrer matches med dine fakturabetalinger for at klargøre til afstemning og bogføring af regnskabet.