Kundecase A.C. Perch’s Thehandel

A.C. Perch’s Thehandel er Skandinaviens ældste teforretning med hovedsæde i den oprindelige Københavnske butik og flere fysiske butikker. Virksomheden sætter kvalitet og en faglig, personlig kundeservice i højsædet, og denne oplevelse hjælper deres integration fra IEX dem med at kunne løfte.
“For at få vores tal og vores ting til at spille sammen med vores økonomisystemer m.m. der har vi en integration, som IEX har leveret. Den integration har vi været dybt afhængige af.”
A.C. Perch's thehandels fysiske butik i københavn
Rasmus Rothman-Pedersen
Digital Ansvarlig
Siden 1835 har A.C. Perch’s Thehandel leveret kvalitetste fra hele verden. Forretningen er kendt for at være en familievirksomhed. hvis mål altid har været at forhandle de bedste theer og elegant tilbehør til Afternoon Tea. Hertil har virksomheden altid haft høje kvalitetskrav og en faglig betjening med personlig service – også til deres online univers.

Dybt afhængige af integrationen

  • Automatisk håndtering af salg til B2C og B2B kunder
  • Alle salg overføres fra WooCommerce til Uniconta
  • Håndtering af forskellige fragtmetoder

Rasmus Rothman-Pedersen arbejder hos A.C. Perch´s Thehandel i den første teforretning fra 1835 med hovedsæde i København, og han er ansvarlig for deres e-commerce.

“Det er Nordens ældste tebutik, hvor vi har butikker både i København, Odense, Århus, Oslo, lufthavnen. Derudover har vi et stort online univers, en webshop, som servicerer kunder fra nærmest hele verden med te..”

Ifølge Rasmus har A.C.Perch’s Thehandel har været dybt afhængige af integrationen fra IEX. Siden 1835 har A.C. Perch’s Thehandel haft traditionelle butikker og snart runder de 25 år med deres webshop, hertil har IEX været en del af rejsen i deres online univers.

Vigtigheden for os har været, at IEX har kunne levere en holdbar løsning/integration i takt med vores overgang til nyt økonomisystem, Uniconta.

Der har været et rigtigt godt sammenspil mellem IEX og vores forretning. Det kombineret med et højt niveau af service, synes vi efterhånden, at vi er fuldt ud tilfredse med det, som IEX leverer til os. Og det gør vores arbejdsdag en hel del lettere, så vi er meget tilfredse med vores samarbejde med IEX.

Automatisering af høje krav til kvalitet og service

Hos A.C. Perch’s Thehandel kan man forvente, at personalet tager hånd om kunderne og deres ønsker både i den fysiske butik og over webshoppen. Det er nemlig sådan, at A.C. Perch’s Thehandel udover at forhandle te i ”free flow” pyramideposer også sælger løs te i webshoppen. Og det kræver, at lagermedarbejderne er lige så tætte på kunderne online som personalet i butikken, når de pakker.

“Det gør vores arbejdsdag en hel del lettere.”

Denne opgave har A.C. Perch’s Thehandel kunne løfte, da integrationen har frigjort tid og gjort arbejdsprocesserne kortere og lettere at administrere.

“Vores online univers servicerer kunder fra nærmest hele verden med te.”

Det er værd at notere, at A.C. Perch’s Thehandel har overført hele deres koncept og oplevelse, da de opbyggede deres online the-univers.

Så når du besøger webshoppen, vil du opleve de mange lækre te-sorter fra de bedste plantager verden over, du vil føle, du er kommet til det rette sted for råd og vejledning og så er det vanskeligt ikke at kigge rundt blandt deres store udvalg af tilbehør til te: kopper, tekander, kager, syltetøj, chokolade og alt andet godt, som hører sig til en rigtig Afternoon Tea.

A.C. Perch's Thehandel logo

Et godt samarbejde med sparring

IEX er også glade for samarbejdet med A.C. Perch’s Thehandel, fordi vi virkelig har gjort os nogle gode erfaringer og altid er i løbende dialog i forhold til udvikling og håndtering.

Vores standard integration kan varetage enhver webshops mest basale behov for overførsel til regnskab, POS og lagersystem, og så kan man ligesom A.C. Perch’s Thehandel have behov for brugerdefinerede felter.

Undertiden i vores samarbejdsperiode har vi opgraderet vores platform fra IEX2 til IEX3 for at gøre servicen bedre og som et naturligt led i at følge med et dynamisk marked. Denne rejse var A.C. Perch’s Thehandel med på, og de var utrolig forstående overfor, at det tager tid at flytte, når huset skal bygges og udvides, førend man kan flytte ind med alle sine ting.

“Derfor ligger det os også helt naturligt at hjælpe med sparring og opsætning, når A.C. Perch’s Thehandel skal have lagerstyring på deres Uniconta i stedet for på deres webshop." siger Kim, Lead 1. Support & Developer hos IEX

Meget mere automatik end forventet

A.C. Perch’s Thehandel kører deres webshop i WooCommerce og deres regnskab i Uniconta. Integrationen er sat op til at overføre og håndtere ordrer, kreditnota/refunds, kunder og produkter fra WooCommerce til Uniconta, samt håndtering af B2B og B2C salg til Uniconta.

Håndtering af kundegrupper og roller

A.C. Perch's Thehandel benytter forskellige metafelter fra webshoppen til at styre, hvordan ordrer skal overføres til Uniconta. Specifikt via kundegrupper og roller, som styrer B2B kunderne og B2C kunder for sig.

Normalt håndterer man B2C og B2B ud fra CVR-nummer, men det felt er ikke standard hos WooCommerce.

Hos A.C. Perch's Thehandel bliver B2B håndteret ud fra den brugerrolle, som kunden har i webshoppen. Dette styrer hvilke felter, som skal sættes i regnskabet. For A.C. Perch's Thehandel har det været særligt vigtigt, at priserne for B2C kunder bliver vist med moms på ordrene i Uniconta.

Data der gør enhver controller glad
Integrationen er også opsat til at overføre brugerdefinerede felter, der er et værktøj i Uniconta, som f.eks. gør det muligt at indstille felter og data, som man senere kan trække statistik på.

Overførsel af forskellige fragtmetoder til regnskab
A.C. Perch's Thehandel har haft behov for at skelne mellem deres forskellige tilbud af forsendelsemetoder i Uniconta. Hertil er integrationen konfigureret til at skelne mellem erhvervslevering og hjemmelevering.

Skjul Læs mere

Vil du også samarbejde med IEX?

A.C. Perch's Thehandel leverer god og faglig kundeservice