I disse omskiftelige tider er det vigtigt at kunne omstille sig de digitale platforme. Og i den forbindelse er det uhensigtsmæssigt, hvis dine data forsvinder. Men du skal ikke bekymre dig om lovgivning, backup og forsvundne data, hvis dine regnskabsdata automatisk og systematisk bliver lagret med en agil integration.
Bogføringsloven lovpriser, at du skal opbevare dine regnskabsdata digitalt i op til 5 år. Vi har flere gange hørt, webshop-ejere argumenterer for deres dokumentation:
“Jamen, den dokumentation har jeg i min webshop”.
Men problematikken opstår, hvis du ikke laver backup eller backuppen af dine data forsvinder f.eks. ved fornyelse af webshoppen. For så er dataen ikke længere i din webshop.
Med en automatisk integration får du:
- Fuld kontrol over dine processer
- Optimeret og effektiviseret forretningen
- Backup i dit regnskab
Husk at tage backup af din bogføring
Tendensen er, at webshop-ejere over en årrække typisk får bygget en ny webshop. Det er ganske glimrende at forny sin webshop, men her glemmer flere måske, at deres lovpligtige dokumentation forsvinder, hvis der ikke er taget en backup af webshoppen.
Endnu værre er det, hvis webshoppen er bygget i en hosted shop på abonnement. Når abonnementet først er opsagt og løsningen lukket ned, så vil de data være tabt i cyberspace for altid. Du kan måske være heldig at få udleveret en backup, hvis det opdages i tide.
Agil integration i samspil med lovkrav til din digitale bogføring
Bogføringsloven dikterer desuden, at du skal tilkendegive hvilket regnskabsprogram, du benytter, også hvis du evt. ikke benytter et. Når du alligevel benytter et digitalt regnskab, så vil det altid være optimalt at opbevare dine data dér.
Regnskaberne har nemlig lovpligt til at opbevare dine data digitalt i op til 5 år. Så her er du som kunde garanteret, at dine data ikke går tabt.
Hvis du evt. skifter regnskabsprogram, så skal du stadig huske at få en backup. Flere af regnskaberne tilbyder et arkiv regnskab for opbevaring af dine regnskabsdata.
Men det er ikke kun, fordi loven dikterer det, at det er smart at kigge på sine regnskabsprocedurer. Vi hører ofte fra kunder, at deres daglige drift er blevet meget lettere ved, at bogføringen er blevet mere gennemsigtig.
Det smarte ved en integration er, at den opfordrer til en systematisk og stringent tilgang til arbejdet med bogføringen, og det gør en stor forskel, når regnskabet skal gøres op og der skal indberettes moms.
Automatiser og systematiser din lagerdata med IEX
IEX-platformen er udviklet med fokus på den omskiftelige forretning, hvor fleksibilitet og skalerbarhed er et centralt grundlag for, hvordan valget af systemer til forretningens infrastruktur træffes.
Også når du skal skifte webshop eller regnskabsprogram, så kan systemet enkelt skiftes fra IEX-servicen, hvilket gør det meget lettere at skifte mellem de digitale platforme.
Backup i dit regnskab
IEX garanterer et automatisk digitalt flow for et optimalt sammenspil mellem din webshop og regnskab. Her sikres en systematisk overførsel af dine kunder, varer, ordrer og evt. lagerdata. Du opnår fuld kontrol over dine processer, optimerer forretningens effektivitet og lever op til den nye bogføringslov, hvor du skal sikre digital dokumentation og sporing af dine salg & betalinger.
Paymatch er udvidelsen, der sikrer optimal sporing i forhold til din bogføring og udbetalinger. Paymatch afstemmer og udligner dine udbetalinger fra din indløser f.eks. Nets eller Clearhaus med dine bogførte ordrer fra webshoppen. Din bogholder eller revisor får fuldt overblik og sparer masser af tid på manuel bogføring.
Med en IEX integration er du således rustet til sikring af både din digitale dokumentation og sporing samt afstemning af dine udbetalinger med udvidelsen Paymatch. Mere automatisk bliver det ikke 🙂
IEXs kerneområder
- Kundeservice ud fra kundens behov
- Spare dig tid på manuel indtastning
- Automatisere dine systemer og flows
- Minimering af tastefejl
- Optimering af din forretnings effektivitet i dagligdagen
Alt sammen for, at du som erhvervsdrivende sparer tid og nemt kan holde styr på dine data.