Integration tile-conomic

Automatiser dine processer i e-conomic med en integration til din webshop, indløser eller abonnements-platform. Du kan selv indstille, hvordan overførslen af ordrer, produkter, kunder, kreditnotaer og lager skal håndteres, samt opsætte automatisk bogføring, registrering af betaling, fakturaudsendelse og meget mere til.
Forbind til:WebshopIndløserAbonnementFil-integration
undraw transfer files re a2a9

Optimer din bogføring i e-conomic

Gør din bogføring hurtigere og lettere med en automatisk integration til e-conomic. Dine ordrer fra webshop eller abonnementsfornyelser sendes automatisk til regnskabet, hvor du kan indstille og finjustere, hvordan bogføringen skal foregå, og hvordan betalingen skal håndteres.

Webshop

Opret og bogfør fakturaer og kreditnotaer. Synkroniser kunder, produkter og lager.

Abonnementssystem

Opret og bogfør fakturaer og kreditnotaer. Synkroniser kunder og produkter.

Indløser

Match fakturabetalinger med udbetalinger fra indløser og forbered afstemning af betalinger.

Forbind e-conomic med webshop, abonnementssystem eller indløser

e conomic glyph
checkout

Integration mellem webshop og e-conomic

Overfør ordrer, opret og bogfør fakturaer, håndter kreditnotaer og synkroniser kunder, produkter og lager. Du kan tilpasse integrationens funktionalitet til dit behov.

Hvordan fungerer det?
Ordrer fra din webshop overføres automatisk til dit regnskab på et eller flere givne ordrestadier. I regnskabet oprettes en faktura eller en ordre med alle varelinjer fra webshop-ordren. Du kan selv angive, hvorvidt fakturaer skal bogføres automatisk, og hvilken betalingsbetingelse der skal sættes på fakturaen. Oprettelse og opdatering af kunder og produkter indstilles efter dit behov.

Ordrer

Ordrer hentes automatisk fra webshoppen på et givent ordrestadie og overføres til regnskabet, hvor der oprettes en faktura eller ordre. Hvordan fakturaen håndteres kan tilpasses via integrationens indstillinger.

Læs mere om overførsel af ordrer

Krediteringer

Krediteringer fra webshoppen håndteres automatisk i regnskabet, når en ordre returneres og beløbet refunderes. I regnskabet oprettes en kreditnota til den bogførte faktura.

Læs mere om håndteringen af krediteringer

Produkter

Produkter overføres typisk fra webshop til regnskab. Hvordan produkter oprettes og opdateres angives i indstillingerne. De fleste regnskaber påkræver, at produkter er oprettet, før der kan dannes en faktura.

Læs mere om synkronisering af produkter

Kunder

Kundeoplysningerne fra webshop-ordren bruges til at oprette en ny eller opdatere en eksisterende kunde i regnskabet. Der kan opsættes særskilte indstillinger for B2C-, B2B- og EAN-kunder.

Læs mere om synkronisering af kunder

Lager

Hvis regnskabet understøtter lager, kan der synkroniseres lagerantal mellem webshop og regnskab. Regnskabet bestemmer lagerantallet for webshoppen, mens webshop-ordrer trækker i regnskabets lager.

Læs mere om lagerstyring

Moms

Momsen beregnes ud fra de gældende momsregler i regnskabet, og systemet validerer beløbene inden bogføring af faktura. Såvidt regnskabet tilbyder funktionaliteten, understøttes One Stop Shop Moms.

Læs mere om håndteringen af moms

Skjul Læs mere
e conomic glyph
abonnement

Forbind dit abonnementssystem med e-conomic

Overfør abonnementsfornyelser, opret og bogfør fakturaer, håndter kreditnotaer og synkroniser kunder og produkter. Håndter faktura ud fra betalingsstadiet i abonnementssystemet og registrer som betalt ud fra betalingsmetode.

Hvordan fungerer det?
Abonnementsfornyelser fra dit abonnementssystem overføres automatisk til dit regnskab på et eller flere givne betalingsstadier. I regnskabet oprettes en faktura med alle ordrelinjer fra abonnementet. Du kan selv angive, hvorvidt fakturaer skal bogføres automatisk, og hvilken betalingsbetingelse der skal gælde på fakturaen. Oprettelse og opdatering af kunder og produkter indstilles efter dit behov.

Fornyelser

Fornyelser hentes automatisk fra abonnementssystemet på et givent betalingsstadie og overføres til regnskabet, hvor der oprettes en faktura. Fakturahåndteringen tilpasses via integrationens indstillinger.

Læs mere om overførsel af abonnementsfornyelser (ordrer)

Krediteringer

Krediteringer fra abonnementssystemet håndteres automatisk i regnskabet, når et beløb refunderes. I regnskabet oprettes en kreditnota til den bogførte faktura.

Læs mere om håndteringen af krediteringer

Produkter

Produkter overføres fra abonnementssystem til regnskab. Hvordan produkter oprettes og opdateres angives i indstillingerne. De fleste regnskaber påkræver, at produkter er oprettet, før der kan dannes en faktura.

Læs mere om synkronisering af produkter

Kunder

Kundeoplysningerne fra abonnementet bruges til at oprette en ny eller opdatere en eksisterende kunde i regnskabet. Der kan opsættes særskilte indstillinger for B2C-, B2B- og EAN-kunder.

Læs mere om synkronisering af kunder

Moms

Momsen beregnes ud fra de gældende momsregler i regnskabet, og systemet validerer beløbene inden bogføring af faktura. Såvidt regnskabet tilbyder funktionaliteten, understøttes One Stop Shop Moms.

Læs mere om håndteringen af moms

Skjul Læs mere
e conomic glyph
betalingsmetode

Indlæs udbetaling fra indløser i e-conomic med Paymatch

Indlæs rapporter for udbetalinger og opret posteringer for hver transaktion i kladden. Udbetalinger matches med fakturabetalinger, så de ligger klar til at du kan godkende og bogføre for at afstemme.

Hvordan fungerer det?
PayMatch er en udvidelse til en integration til en webshop eller et abonnementssystem. Der tilføjes et ekstra modul til din integration, der kobles op til din indløser. Derigennem indhentes udbetalingsrapporter fra din indløser, hvorfra alle udbetalinger posteres i en kladde, der er dedikeret til at håndtere tilgodehavende fra din indløser. Her matches udbetalinger op med de betalinger, der er registreret på fakturaer for dit webshopsalg. Dette gøres typisk ved hjælp af et transaktions-ID eller ordrenummer, der bruges til at identificere den tilknyttede fakturabetaling til udbetalingen. Evt. differencer eller betalinger, der ikke kan matches, bliver håndteres via en fejlkonto.

Med PayMatch håndteres matchet af udbetalinger med fakturaen dermed automatisk, så du blot skal godkende og bogføre for at afstemme.

Skjul Læs mere
e conomic glyph
zettle glyph2

Integration mellem e-conomic og Zettle

Opret automatisk fakturaer i dit regnskab for hvert salg i kassen. Du kan indstille integration til at bogføre fakturaerne automatisk, så en stor del af din bogføring klarer sig selv.

Hvordan fungerer det?
Når der sker et salg i din fysiske butik, oprettes der automatisk en faktura i dit regnskab, der inkluderer de solgte produkter på fakturalinjer. Fakturaen oprettes med de priser og produktoplysninger, der er angivet på produktet i Zettle.

Skjul Læs mere

Simple og avancerede workflows

Forbind flere systemer på samme konto og opsæt avancerede flows, der matcher dine behov.

undraw online shopping re k1sv

Ny ordre i webshop

En ordre modtages i webshoppen. På et givent ordrestatus, f.eks. “behandler” sendes ordren til lageret.

undraw deliveries 2r4y

Forsendelse fra lager

Varerne forsendes fra lageret, og der trækkes i lagerantallet. En “fulfillment status” sendes til webshoppen.

undraw setup re y9w8

Ordre afsluttes

Ordren markeres som fuldført i webshoppen, og ordrebeløbet hæves fra kunden. (Hævningen styres af betalingsgateway)

undraw receipt re fre3

Faktura bogføres

Ordren sendes til regnskabet, hvor der oprettes en faktura. Beløbene valideres og fakturaen bogføres.

Fordele

Opret kladde eller bogfør

En faktura kan enten blive oprettet som en kladde eller blive bogført automatisk. Du styrer selv, hvordan den skal håndteres.

Registrer faktura som betalt

Sæt en standard-betalingsbetingelse eller registrer faktura som betalt ud fra den betalingsmetode, der er anvendt.

Afsend fakturamail

Afsend en mail med faktura til kunden fra din egen mailserver med en skræddersyet mailtekst og dit eget fakturalayout.

Match kunde eller opret ny

Kunder matches op mod eksisterende, før en ny oprettes. Angiv selv, hvilket felt der matches på, eller håndter alt via én kunde.

Opret ordrer og reservér på lager

En ordre fra webshoppen kan oprettes som ordre i e-conomic for at reservere varen på lageret.

Anvend OSS til EU-moms

Benyt de pågældende momssatser for EU-lande med One Stop Shop-funktionalitet til at angive korrekt moms.

Håndtér øredifferencer

Differencer på øreniveau grundet forskellige afrundingsmetoder kan udlignes automatisk. Sæt selv tolerance.

Synkroniser ud fra ordrestadie

Du kan angive, at fakturaer og ordrer håndteres forskelligt, afhængig af hvilket stadie ordren har i afsendersystemet.

Match betalinger med PayMatch

Dine udbetalinger og gebyrer matches med dine fakturabetalinger for at klargøre til afstemning og bogføring af regnskabet.

Beregn pris på integration til e-conomic

1. Hvilke systemer vil du forbinde? Vælg min. 2 systemer

{{ availableSystem.display_name }}
Tilføj

2. Hvor mange ordrer har du per måned?

{{ formattedMonthlyOrders }}

3. Tilvalg

{{ addon.display_name }} {{ formatPrice(addon.price) }}/md.
Læs mere

Det får du med integrationen

  • {{ feature.name }}

{{ note.note }}

Features gælder for samtlige systemer, med enkelte undtagelser.
Kontakt os, hvis du ønsker at gennemgå funktionaliteten.

Denne kombination er lidt speciel...

Der findes ingen foreslået standard-opsætning til denne kombo, men du er meget velkommen til at kontakte os for at høre, hvad der er muligt.

Kontakt os for at vide mere

Kombinationen er endnu ikke tilgængelig. Skriv dig op for at få mere information

Bestil uforpligtende tilbud

Dit abonnement

Halvårlig Månedlig
{{ formatPrice(totalPrice, 0) }} per måned
Opsætning (påkrævet) Sæt integrationen op for mig {{ formatPrice(setupPrice) }} Læs mere
Forventet levering: {{ formattedSetupDays }}
Upload CSV eller XML fil(er)
Ekskl. moms
Ekskl. moms

Kontakt os hvis du vil vide mere om denne kombination

Snak med en af vores eksperter

Hvis du har spørgsmål til vores integrationer – så skriv dine kontaktoplysninger her for en uforpligtende snak.

Sæt selv op eller tilkøb opsætning af IEX

Du kan selv sætte de fleste integrationer op til dette system, såfremt der påkræves opsætning på det andet system, du vil forbinde til. I prisberegneren fremgår det, om opsætning er påkrævet eller ej. Ved egen opsætning vil du finde vejledning til oprettelse af forbindelse, samt beskrivelser af indstillinger i platformen. Tilkøb af opsætning kan foretages allerede ved bestilling eller senere i forløbet, hvis behovet opstår. I så fald overtager IEX teknikere opsætningen og hjælper dig med at komme i mål ud fra dine ønsker.

Ønsker du at tilføje ekstra systemer til dit eksisterende abonnement?

Du kan tilføje en eller flere ekstra e-conomic-opkoblinger til DKK 100 pr. måned, for hver e-conomic.
Kontakt os for tilføjelse af systemet.

INDLÆS UDBETALINGER OG GEBYRER FRA DIN INDLØSERUdvid med Paymatch

Integrationen kan i sin basisform indlæse udbetalinger og gebyrer i dit regnskab, og kan dertil udvides med Paymatch, der matcher de udspecificerede linjer fra din udbetalingsrapport med fakturaerne for dit salg. Læs mere og se priser her.

Hvorfor vælge IEX?

Integrationer har tidligere været meget omkostningstunge og forbeholdt store virksomheder. IEX-platformen leverer avancerede integrations-funktionaliteter til små og mellemstore virksomheder for at automatisere dine krævende driftsopgaver.

Vi har hjulpet

tilfredse kunder
1000

Nem installation

Bliv guidet igennem opsætning i brugervenlig platform.

Inkluderet support

Du får inkluderet support på alle abonnementstrin.

Sikker og pålidelig platform

Din data håndteres sikkert via en krypteret forbindelse.

Kæmpe fan! Leverer hver gang – både på produkt og service! IEX leverer både produkt og service i særklasse. Er altid klar til at hjælpe med at finde rette løsning mht. integrering fra kassesystem, webshop og økonomisystem. Kæmpe fan herfra!

Mikkel Randrup Rasmussen

Online konsulent, meotine.com

IEX sparer tid og penge for mig. Jeg bruger IEX Integration til overførsel af ordrer og produkter fra webshop til regnskabsprogram. Det arbejde er jeg rigtig glad for at kunne automatisere. De gange jeg har haft brug for support er problemerne blevet løst hurtigt og grundigt. Det virker som et stabilt system, hvor der er styr på tingene.

Thomas Krogh

Ejer, cykelhjelm.dk

Ofte stillede spørgsmål til e-conomic-integrationen

Kan tidligere ordrer importeres til mit regnskab?

Ja, hvis du har ordrer, der er modtaget, før du har opstartet integrationen, kan disse importeres via IEX platformen. Importen varetages af IEX supportere, og der afgives tilbud på den ekstra overførsel. Kontakt IEX support for at aftale nærmere.

Kan der laves tilpasninger på feltniveau?

Med IEX mapping modulet kan der laves avancerede tilpasninger og filtrering på felter og indhold. Mapping modulet er en udvidelse, der anvendes til at tilpasse data-overførslen igennem IEX.

Funktionaliteten af mapping modulet opsættes af en IEX tekniker. Prisen for opsætning af mappings samt abonnement på mapping modulet er ikke inkluderet i standard-prisen for opsætning af en integration.

Har du brug for filtre eller mappings, kan du sende en beskrivelse af din ønskede opsætning til IEX via chat eller mail, hvorefter du vil få et tilbud på opsætning.

Vidensbase

Læs mere om hvordan integrationen fungerer, og få mere information om hvilke funktionaliteter der tilbydes.
Gå til vidensbasen

Om e-conomic

e-conomic er en dansk cloud-baseret regnskabssoftware, der effektivt hjælper virksomheder med deres økonomi. Med funktioner som fakturering, bogføring og momsrapportering gør e-conomic det nemt for små og mellemstore virksomheder at holde styr på deres finansielle aktiviteter. Platformen tilbyder også integrationer og support for at optimere brugernes arbejdsgange.

Kan forbindes med