Integration til Visma e-conomic

Automatiser dine processer i Visma e-conomic med en integration til din webshop, indløser eller abonnements-platform. Du kan selv indstille, hvordan overførslen af ordrer, produkter, kunder, kreditnotaer og lager skal håndteres, samt opsætte automatisk bogføring, registrering af betaling, fakturaudsendelse og meget mere til.
Forbind til:WebshopIndløserFil-integrationAbonnement

Optimer din bogføring i
Visma e-conomic

Gør din bogføring hurtigere og lettere med en automatisk integration til Visma e-conomic. Dine ordrer fra webshop eller abonnementsfornyelser sendes automatisk til regnskabet, hvor du kan indstille og finjustere, hvordan bogføringen skal foregå, og hvordan betalingen skal håndteres.

Webshop

Opret og bogfør fakturaer og kreditnotaer. Synkroniser kunder, produkter og lager.

Abonnementssystem

Opret og bogfør fakturaer og kreditnotaer. Synkroniser kunder og produkter.

Indløser

Match fakturabetalinger med udbetalinger fra indløser og forbered afstemning af betalinger.

Forbind Visma e-conomic med webshop, abonnementssystem eller indløser

Integration mellem webshop og Visma e-conomic

Overfør ordrer, opret og bogfør fakturaer, håndter kreditnotaer og synkroniser kunder, produkter og lager. Du kan tilpasse integrationens funktionalitet til dit behov.

Hvordan fungerer det?
Ordrer fra din webshop overføres automatisk til dit regnskab på et eller flere givne ordrestadier. I regnskabet oprettes en faktura eller en ordre med alle varelinjer fra webshop-ordren. Du kan selv angive, hvorvidt fakturaer skal bogføres automatisk, og hvilken betalingsbetingelse der skal sættes på fakturaen. Oprettelse og opdatering af kunder og produkter indstilles efter dit behov.

Ordrer

Ordrer hentes automatisk fra webshoppen på et givent ordrestadie og overføres til regnskabet, hvor der oprettes en faktura eller ordre. Hvordan fakturaen håndteres kan tilpasses via integrationens indstillinger.

Læs mere om overførsel af ordrer

Krediteringer

Krediteringer fra webshoppen håndteres automatisk i regnskabet, når en ordre returneres og beløbet refunderes. I regnskabet oprettes en kreditnota til den bogførte faktura.

Læs mere om håndteringen af krediteringer

Produkter

Produkter overføres typisk fra webshop til regnskab. Hvordan produkter oprettes og opdateres angives i indstillingerne. De fleste regnskaber påkræver, at produkter er oprettet, før der kan dannes en faktura.

Læs mere om synkronisering af produkter

Kunder

Kundeoplysningerne fra webshop-ordren bruges til at oprette en ny eller opdatere en eksisterende kunde i regnskabet. Der kan opsættes særskilte indstillinger for B2C-, B2B- og EAN-kunder.

Læs mere om synkronisering af kunder

Lager

Hvis regnskabet understøtter lager, kan der synkroniseres lagerantal mellem webshop og regnskab. Regnskabet bestemmer lagerantallet for webshoppen, mens webshop-ordrer trækker i regnskabets lager.

Læs mere om lagerstyring

Moms

Momsen beregnes ud fra de gældende momsregler i regnskabet, og systemet validerer beløbene inden bogføring af faktura. Såvidt regnskabet tilbyder funktionaliteten, understøttes One Stop Shop Moms.

Læs mere om håndteringen af moms

Skjul Læs mere

Forbind dit abonnementssystem med Visma e-conomic

Overfør abonnementsfornyelser, opret og bogfør fakturaer, håndter kreditnotaer og synkroniser kunder og produkter. Håndter faktura ud fra betalingsstadiet i abonnementssystemet og registrer som betalt ud fra betalingsmetode.

Hvordan fungerer det?
Abonnementsfornyelser fra dit abonnementssystem overføres automatisk til dit regnskab på et eller flere givne betalingsstadier. I regnskabet oprettes en faktura med alle ordrelinjer fra abonnementet. Du kan selv angive, hvorvidt fakturaer skal bogføres automatisk, og hvilken betalingsbetingelse der skal gælde på fakturaen. Oprettelse og opdatering af kunder og produkter indstilles efter dit behov.

Fornyelser & ordrer

Ordrer hentes automatisk fra abonnementssystemet på et givent betalingsstadie og overføres til regnskabet, hvor der oprettes en faktura. Hvordan fakturaen håndteres kan tilpasses via integrationens indstillinger.

Læs mere om overførsel af ordrer

Krediteringer

Krediteringer fra abonnementssystemet håndteres automatisk i regnskabet, når et beløb refunderes. I regnskabet oprettes en kreditnota til den bogførte faktura.

Læs mere om håndteringen af krediteringer

Produkter

Produkter overføres fra abonnementssystem til regnskab. Hvordan produkter oprettes og opdateres angives i indstillingerne. De fleste regnskaber påkræver, at produkter er oprettet, før der kan dannes en faktura.

Læs mere om synkronisering af produkter

Kunder

Kundeoplysningerne fra abonnementet bruges til at oprette en ny eller opdatere en eksisterende kunde i regnskabet. Der kan opsættes særskilte indstillinger for B2C-, B2B- og EAN-kunder.

Læs mere om synkronisering af kunder

Moms

Momsen beregnes ud fra de gældende momsregler i regnskabet, og systemet validerer beløbene inden bogføring af faktura. Såvidt regnskabet tilbyder funktionaliteten, understøttes One Stop Shop Moms.

Læs mere om håndteringen af moms

Skjul Læs mere

Indlæs udbetaling fra indløser i Visma e-conomic med PayMatch

Indlæs rapporter for udbetalinger og opret posteringer for hver transaktion i kladden. Udbetalinger matches med fakturabetalinger, så de ligger klar til at du kan godkende og bogføre for at afstemme.

Hvordan fungerer det?
PayMatch er en udvidelse til en integration til en webshop eller et abonnementssystem. Der tilføjes et ekstra modul til din integration, der kobles op til din indløser. Derigennem indhentes udbetalingsrapporter fra din indløser, hvorfra alle udbetalinger posteres i en kladde, der er dedikeret til at håndtere tilgodehavende fra din indløser. Her matches udbetalinger op med de betalinger, der er registreret på fakturaer for dit webshopsalg. Dette gøres typisk ved hjælp af et transaktions-ID, der bruges til at identificere den tilknyttede fakturabetaling til udbetalingen. Evt. differencer eller betalinger, der ikke kan matches, bliver håndteres via en fejlkonto.

Med PayMatch håndteres matchet af udbetalinger med fakturaen dermed automatisk, så du blot skal godkende og bogføre for at afstemme.

Skjul Læs mere

Integration mellem Visma e-conomic og Zettle

Opret automatisk fakturaer i dit regnskab for hvert salg i kassen. Du kan indstille integration til at bogføre fakturaerne automatisk, så en stor del af din bogføring klarer sig selv.

Hvordan fungerer det?
Når der sker et salg i din fysiske butik, oprettes der automatisk en faktura i dit regnskab, der inkluderer de solgte produkter på fakturalinjer. Fakturaen oprettes med de priser og produktoplysninger, der er angivet på produktet i Zettle.

Skjul Læs mere

Simple og avancerede workflows

Med IEX kan du forbinde flere systemer på samme konto og opsætte avancerede flows, der matcher dine behov.

Ny ordre i webshop

En ordre modtages i webshoppen. På et givent ordrestatus, f.eks. “behandler” sendes ordren til lageret.

Forsendelse fra lager

Varerne forsendes fra lageret, og der trækkes i lagerantallet. En “fulfillment status” sendes til webshoppen.

Ordre afsluttes

Ordren markeres som fuldført i webshoppen, og ordrebeløbet hæves fra kunden. (Hævningen styres af betalingsgateway)

Faktura bogføres

Ordren sendes til regnskabet, hvor der oprettes en faktura. Beløberne valideres og fakturaen bogføres automatisk.

Fordele

Opret kladde eller bogfør

En faktura kan enten blive oprettet som en kladde eller blive bogført automatisk. Du styrer selv, hvordan den skal håndteres.

Registrer faktura som betalt

Sæt en standard-betalingsbetingelse eller registrer faktura som betalt ud fra den betalingsmetode, der er anvendt.

Afsend fakturamail

Afsend en mail med faktura til kunden fra din egen mailserver med en skræddersyet mailtekst og dit eget fakturalayout.

Match kunde eller opret ny

Kunder matches op mod eksisterende, før en ny oprettes. Angiv selv, hvilket felt der matches på, eller håndter alt via én kunde.

Opret ordrer og reservér på lager

En ordre fra webshoppen kan oprettes som ordre i Visma e-conomic for at reservere varen på lageret.

Anvend OSS til EU-moms

Benyt de pågældende momssatser for EU-lande med One Stop Shop-funktionalitet til at angive korrekt moms.

Håndtér øredifferencer

Differencer på øreniveau grundet forskellige afrundingsmetoder kan udlignes automatisk. Sæt selv tolerance.

Synkroniser ud fra ordrestadie

Du kan angive, at fakturaer og ordrer håndteres forskelligt, afhængig af hvilket stadie ordren har i afsendersystemet.

Match betalinger med PayMatch

Dine udbetalinger og gebyrer matches med dine fakturabetalinger for at klargøre til afstemning og bogføring af regnskabet.

Beregn pris på integration til Visma e-conomic

Vælg en kombination af moduler for at beregne pris

Sæt selv op eller tilkøb opsætning af IEX

Du kan selv sætte de fleste integrationer op til dette system, såfremt der påkræves opsætning på det andet system, du vil forbinde til. I prisberegneren fremgår det, om opsætning er påkrævet eller ej. Ved egen opsætning vil du finde vejledning til oprettelse af forbindelse, samt beskrivelser af indstillinger i platformen. Tilkøb af opsætning kan foretages allerede ved bestilling eller senere i forløbet, hvis behovet opstår. I så fald overtager IEX teknikere opsætningen og hjælper dig med at komme i mål ud fra dine ønsker.

Ofte stillede spørgsmål til Visma e-conomic-integrationen

Kan tidligere ordrer importeres til mit regnskab?

Ja, hvis du har ordrer, der er modtaget, før du har opstartet integrationen, kan disse importeres via IEX platformen. Importen varetages af IEX supportere, og der afgives tilbud på den ekstra overførsel. Kontakt IEX support for at aftale nærmere.

Kan der laves tilpasninger på feltniveau?

Med IEX mapping modulet kan der laves avancerede tilpasninger og filtrering på felter og indhold. Mapping modulet er en udvidelse, der anvendes til at tilpasse data-overførslen igennem IEX.

Funktionaliteten af mapping modulet opsættes af en IEX tekniker. Prisen for opsætning af mappings samt abonnement på mapping modulet er ikke inkluderet i standard-prisen for opsætning af en integration.

Har du brug for filtre eller mappings, kan du sende en beskrivelse af din ønskede opsætning til IEX via chat eller mail, hvorefter du vil få et tilbud på opsætning.

Vidensbase

Læs mere om hvordan integrationen fungerer, og få mere information om hvilke funktionaliteter der tilbydes.
Gå til vidensbasen

Hvorfor vælge IEX?

Integrationer har tidligere været meget omkostningstunge og forbeholdt store virksomheder. IEX-platformen leverer avancerede integrations-funktionaliteter til små og mellemstore virksomheder for at automatisere dine krævende driftsopgaver.

Anvendes af

1000 +
tilfredse kunder

Nem installation

Du kan selv sætte de fleste integrationer op i den letanvendelige platform, der er udviklet med ikke-tekniske brugere for øje.

Inkluderet support

IEX er en abonnementsløsning med inkluderet support på alle produkter.

Sikker og pålidelig platform

Nyoprettede produkter i kasseapparat, oprettes automatisk i webshop.

Kæmpe fan! Leverer hver gang – både på produkt og service! IEX leverer både produkt og service i særklasse. Er altid klar til at hjælpe med at finde rette løsning mht. integrering fra kassesystem, webshop og økonomisystem. Kæmpe fan herfra!

Mikkel Randrup Rasmussen

Online konsulent, meotine.com

IEX sparer tid og penge for mig. Jeg bruger IEX Integration til overførsel af ordrer og produkter fra webshop til regnskabsprogram. Det arbejde er jeg rigtig glad for at kunne automatisere. De gange jeg har haft brug for support er problemerne blevet løst hurtigt og grundigt. Det virker som et stabilt system, hvor der er styr på tingene.

Thomas Krogh

Ejer, cykelhjelm.dk

Velkommen til det nye IEX!

Vi har lanceret et nyt website med et nyt visuelt udtryk. Selvom du ikke kan genkende vores logo, er vi stadigvæk de samme. Vi håber, du kan lide det nye look.